Biträdande prefekt, informatör och IT-ansvarig 2010

Till personalen vid den blivande Biologiska institutionen

Carin Jarl-Sunesson kommer att bli biträdande prefekt fr o m årsskiftet. Carin är växtbiolog, har ingått i BISAM-gruppen sedan i våras och ingår som tidigare framgått i den ledningsgrupp som nu uppstått ur BISAM-gruppen. Carin kommer att ha ett speciellt ansvar för grundutbildningen men kommer också att ersätta mig när så krävs. Min erfarenhet av Carin från de senaste två månadernas arbete med BISAM-gruppen (dvs sedan jag involverades i egenskap av tillträdande prefekt) gör mig övertygad om att vi kommer att dra åt samma håll och att vårt samarbete kommer att fungera utmärkt. Carin har kunskaper både om grundutbildningen och om COB som jag saknar i nuläget och detta kommer vara mycket värdefullt för att institutionsbildningen skall fungera på bästa sätt.

Jag har också utsett Inger Ekström att fungera som informatör med fokus på webb-kommunikation. Detta kommer att innebära ett lyft för vår kommunikation – både internt och externt. Ingers kunskaper och idérikedom har redan börjat sätta avtryck på webben – och mer kommer det att bli.  Anders Kullberg har åtagit sig att fungera som IT-samordnare för institutionen och han kommer att leda institutionens gemensamma IT-grupp. Anders stora kunnande och erfarenhet vad gäller IT-frågor kommer att vara av ovärderlig nytta när det gäller att utveckla IT-supporten vid institutionen .

november 26, 2009

Händelser Organisation Prefekt