Festligt värre när institutionen firade 350

En person står med en fez på huvudet och håller i en mikrofon och ett papper. En person står bredvid och gestikulerar.
Jep Agrell ”teckentolkar” sångförman Mikael Sörenssons instruktioner för kvällen.

I fredags var det dags för vårt eget 350-årsfirande. Festgruppen, bestående av Christina Rengefors, Jep Agrell och Viki Kaleskovska, hade fixat en rejäl institutionsfest.

Flera glada personer sitter runt ett bord.
God mat och gott sällskap gör en riktigt bra fest!

Alla var där (se röda mattan-foton och övriga foton på flickr). Eller i alla fall runt 150 personer. Och stämningen var på topp.

Ett par blåa mockaskor.
Festens snyggaste skor!

Efter välkomstbubbel och tipsrunda var det buffé och fri sittning. En del gamla sånger hade vi fått ihop till sångkompendiet. Sångförman Mikael Sörensson såg till att vi kom igenom de flesta vare sig vi kunde dem eller ej.

En person står upp med en fez på huvudet och en mikrofon i handen.
Ingen fest utan ett prefekttal.

Christer Löfstedt kom i princip direkt från flygplatsen för att kunna vara med, och även hålla sitt prefekttal. Han konstaterade nöjt att vi har större paraply än Penn State University. Det kunde behövas, då vädret inte var på vår sida. Tur det var fest inomhus.

Glada personer sitter vid ett bord.
Trevligt tillsammans.

Efter maten var det dags för bandet Six on the floor. Det blev ett rejält tryck på dansgolvet redan från början. Även efter att bandet slutat spela fortsatte dansen till långt in på småtimmarna.

Bamsetack till festruppen, och speciellt Christina Rengefors, för en superroligt och välplanerad fest!

juni 19, 2017

Fest Händelser