Rektor delade ut administrativt pris till Monica Pardon

Två personer skakar hand i universitetsaulan.

På Lunds universitets 349:e födelsedag den 28 januari fick institutionens administrativa chef Monica Pardon ta emot universitetets administrativa pris 2017. Hon fick priset för sina ovärderliga insatser, som administrativ chef, i institutionens förändringsarbete som krävt både innovativt och strategiskt tänkande, handlag med personal, uthållighet och icke minst en extraordinärt stor arbetsinsats från den administrativa chefens sida. Mer ur nomineringen finns på Medarbetarwebben.

Rektor Torbjörn von Schantz överlämnade priset under universitetets födelsedagsfirande. Priset består av 15 000 kr för egen kompetensutveckling.

Även Sveriges kung och drottning var med på jubileumshögtiden i Universitetshusets aula. Kungen fick ta emot det första exemplaret av Lunds universitets jubileums medalj och Johan Andersson fick studenternas pedagogiska pris. På Sydsvenskan kan du läsa mer om själva jubileumshögtiden i aulan.

Två personer står tillsammans vid ett podium.

Efter själva högtiden var det middag på AF. Under middagen fick Monica gå upp på podiet och bli intervjuad av toastmastern Dag Oredsson.

– Jag planerar att använda priset för att anordna en utvecklingsdag för biologiadministrationen. En framtidsspaning, där vi diskuterar hur vi kan bli ännu mer professionella i vårt uppdrag att ge stöd och service åt kärnverksamheten, berättade Monica.

På frågan hur det känns svarade Monica:
– Det är en stor ära att ta emot det administrativa priset och jag är mycket glad över det. Speciellt hedrande är det att tilldelas priset under jubileumsåret.

Stort grattis Monica!

Foto: Sacha Pardon