Rundvandring bland mossor, lavar och växter

Den 12 maj var det guidad tur på Botaniska museet. Ulf Arup, Torbjörn Tyler och Patrik Frödén visade och berättade om museet. Nedan finns några bilder från det tillfället. Alla bilder är fotograferade av Patrik Frödén utom bilden på Patrik vid datorn. Den har Ulf Arup tagit. Han har även skrivit bildtexterna.

Tack Ulf, Torbjörn och Patrik.

Flera personer sitter runt ett bord.
En förväntansfull publik är samlad för visning av museet.

Flera personer sitter runt ett bord. I ena änden står en person med en projektorduk bakom sig.
Torbjörn Tyler förklara hur museet fungerar och vad som finns i samlingarna.
En person sitter vid en dator. I bakgrunden syns en projektorduk som visar en karta.
Ulf Arup förklarar vad man finner i museets databas som innehåller mer än en halv miljon poster.
Flera personer står och tittar på herbarieark.
Torbjörn förevisar samlingar av kärlväxter.
Två personer tittar på en datorskärm.
Patrik Frödén visar hur fina bilder den högupplösande scannern skapar.
En person står och pratar medan ett antal andra personer står runt om och lyssnar.
Ulf visar hur lavar förvaras och förklara varför de dör så långsamt i museet.
En person pekar på något. Två andra personer lutar sig fram och tittar.
Ulf Arup visar de intresserade åhörarna att lavar kan tränga in i stenar med sina svamphyfer.