Nästan 38 år på universitetet

En leende person håller i ett papper. Foto.

Idag är vår intendent Carl Sjökvists sista dag innan han går i pension. Det måste så klart uppmärksammas med en rejäl avtackning med kaffe och tårta.

Några personer står vid ett bord och tar tårta. Foto.

För att se till att pandeminrestriktionerna följdes, fick varje enhet komma med tjugominutersintervaller. Avstånden hölls både i tårtkön och vid minglet.

Flera personer sitter vid ett bord. Foto.

Först ut var administrationen och den centrala tekniska personalen. Carin Jarl-Sunesson höll ett tal där hon tackade Calle för hans långa tjänstgöring på universitetet.

En person står och pratar framför flera andra personer. Foto.

Carin berättade att Calle leder pass på Gerdahallen och har försökt övertala henne att gå på hans seniorpass.

– Det är dock inget jag lovar att göra, sa Carin.

En person står och pratar till en person som sitter i en röd fåtölj. Foto.

I november är det 38 år sedan Calle började. Han har hunnit med att vara både på Juridikum och Naturvetenskapliga fakulteten innan han började på biologiska institutionen i februari 2003.

Två personer står och tittar på en balja med växter. Foto.

Joakim Nilsson var näste man att hålla tal. Han tackade Calle för hans goda arbete och överlämnade en present bestående av olika växter och fröer som Calle kan plantera i trädgården. Vad det var för sorter ville dock Joakim inte gå närmare in på.

En person står och håller upp ett foto. Foto.

Cecilia Thomasson och Lars Fredriksson överlämnade sedan presenten från alla anställda – ett bidrag till en elcykel. Något Calle blev väldigt glad över. Han lovar att han ska utmana Cecilia på cykel så fort elcykeln är inhandlad.

En person gör kaninöron på en annan person. Foto.

Många kom från de olika enheterna för att tacka Calle för allt hans arbete. Att inte ha sett så här många människor på ett och ett halvt år är nästan överväldigande. Och roligt.

Jag och Calle var nya på institutionen samtidigt, även om Calle hade någon månads försprång. Det kommer bli väldigt konstigt när han inte är här längre. Men jag är övertygad om att vi kommer att ses på en och annan fika även i framtiden.

En person sitter i en fåtölj. Foto.

Tack Calle för att du alltid ställt upp och hjälpt till när det har behövts! Och lycka till i framtiden!

augusti 31, 2021

Pensioneringar