Intendentur, reception(er) och verkstad – och webben

Carl Sjökvist är liksom tidigare intendent med ansvar för Ekologihuset. Motsvarande funktion för Biologihuset (det samlade namnet på gamla och nya huskroppar) upprätthålls av Per Vestergren.

Per Vestergren är också ansvarig för verkstaden i Biologihuset och alla inom institutionen är välkomna att använda denna förnämliga service till ”självkostnadspris”. Kontakta Per om du vill veta vad som kan erbjudas!

En beskrivning av intendent-funktionerna  inom respektive hus är under utarbetande och kommer vad det lider att publiceras på vår webb.

Inom Ekologihuset fungerar Biblioteket också som Reception. Hur behovet av reception inom Biologihuset skall fyllas är under utredning och diskussion.

Arbetet med att sjösätta fungerande interna hemsidor för Biologiska institutionen avancerar. I september bör information av ovanstående slag kunna hittas på dessa! Till dess: Håll ut, försök att pragmatiskt hantera informationsunderskottet och njut av sommaren!

Christer Löfstedt

juli 7, 2010