15 år och 10 000 mejl senare

Igår var det stor avtackning av Monica Pardon. Fikarummet på andra våningen var fullt av folk som ville tacka Monica. En delegation från fakulteten var också på plats.

Monica började 2003 på dåvarande ekologiska institutionen som administrativ chef. Hon har hunnit med minst två byten av ekonomisystem och att vara chef för ett antal olika administratörer under sina nästan 16  år här. Den absolut största händelsen (som också innebar mest arbete) måste ha varit institutionshopslagningen 2010.

Prefekt Christer Löfstedt slänger inte mejl i onödan. Talet till Monica innehöll godbitar ur de mer än 10 000 mejl de skickat till varandra. Inte kunde en tro att administrativa mejl kan vara så roliga.

Fram till årsskiftet går Monica kvar på timmar hos oss, men hon är inte helt negativ till att fortsätta jobba efter det, även om det inte kommer att vara hos oss. Kanske kommer vi att hitta henne någon annanstans på LU.

Monica har varit en del av biologiska institutionen så länge den har funnits och min chef sedan min första dag som anställd. Det kommer att kännas väldigt tomt när hon slutar.

Tack Monica för att du alltid ställt upp för mig och administrationen!

Fotat och skrivet av Inger Ekström

december 6, 2018