40 år på institutionen

Igår blev Eva Friman avtackad, då hon snart går i pension. I år har Eva varit hela 40 år på Lunds universitet. Hon kommer dock att hoppa in på timmar då det behövs.

Anders Tunlid höll tal och berättade att han började sin bana på universitetet i ett mycket trångt källarrum där han fick jobba tillsammans med Eva, Lotta Persmark och Yvonne Persson. Trots trängseln fungerade det bra.

Även Staffan Bensch och Christer Löfstedt tackade Eva för hennes tid på institutionen.

Förutom tal, vankades det också mycket god ost och dryck därtill. Lunchrummet på andra våningen i Ekologihuset var i princip fullt. Tur det är ombyggt och rymmer många.

Det var en mycket trivsam tillställning, men en viss oro märktes bland deltagarna.
– Hur ska det nu gå med ordningen på labbet!

Tack för en trevlig avtackning och lycka till i framtiden Eva!

maj 30, 2017

Händelser Pensioneringar