På väg mot nya utmaningar

En leende person står och lyssnar.
En överraskad Johan.

Den 1 juli påbörjar Johan Andersson sin nya anställning som universitetslektor i experimentell medicinsk vetenskap. Men innan man kan börja någonting så måste något annat avslutas. Idag samlades större delen av funktionell zoologi till en avtackningslunch för Johan. Bodil, Anders och Leif hade lyckats hålla det hela hemligt och inte förrän precis utanför dörren anade Johan att någonting var på gång.

En person står och pratar och gestikulerar. Runt om står flera andra och lyssnar.
Bodil förklarar hur vissa försök egentligen gick till.

En överraskad Johan fick ta emot både tal och presenter. I sitt tal framhöll Anders L vikten av att inte glömma bort Archimedes princip. Och gav även exempel på hur det kan gå illa om man ändå gör det. Bodil mindes i sitt tal besynnerliga försök där både en cykel och alkohol var inblandade. Därefter fick vi både god mat, kaffe och tårta.

Fulla skålar med mat på ett buffébord.
Alla lät sig väl smaka av sallad, kyckling, bröd och god ost.

Som tur är kommer inte Johan att försvinna helt till medicinarna på en gång. Till hösten fortsätter han att undervisa en del på våra kurser.

En hammare med ett fastbunden kort på.
Present.

Johan, lycka till med ditt nya jobb och tack för den tid du har varit på institutionen!

En skrattande person tittar på något utanför bild.
Med nya utmaningar i sikte.

juni 15, 2011

Händelser