Super-Tommy går över till Apple

Flera personer sitter och lyssnar.

Folk som ville tacka Tommy Olsson för hans enastående arbete på labbet och med datorsupport fyllde fikarummet på tredje våningen i Ekologihuset. Idag var det dags för den officiella pensionsavtackningen. Men Tommy har redan hunnit vänja sig vid att vara pensionär då han gick i pension i november förra året.

En person räcker över ett paket till en annan person. Flera personer tittar på.

1972 började Tommy på Lunds universitet. Efter två år på Kemicentrum bytte han jobb och började arbeta för Nils Malmer på växtekologen. Nils tillsammans med många andra ville alla vara med och tacka Tommy för hans fantastiska arbete. Inte nog med att Tommy har gjort ett exemplariskt jobb på labbet och klarat av mängder av datorproblem, han har dessutom haft järnkoll på labbets ekonomi. Det är inte för inte som han kallas för Super-Tommy.

En person tar emot ett paket medan andra tittar på.

Tommy expertis har framförallt legat åt PC hållet. För att bredda hans kompetens på IT-området förärade IT-gruppen och institutionen Tommy med en iPad.  Hoppas att det inte blir för många supportsamtal i fortsättning. Tommy har nämligen lovat att fortsätta ha telefonen på!

Fat med frukt och grönsaker.

Tack för den här tiden och se till att njut av både pensioneringen och iPaden.

januari 30, 2014

Händelser Pensioneringar

En kommentar

1. Christer Löfstedt

Ja man undrar ju om oroligt: ”För att bredda hans kompetens på IT-området förärade IT-gruppen och institutionen Tommy med en iPad”… – eller om möjligtvis vi ”FÖRFÄRADE (….) Tommy med en iPad”. ”Tommys lab” har varit ett mönster för liknande verksamhet vid institutionen. Stort TACK än en gång för ett mycket gediget arbete! (Utan att därmed på något sätt förminska insatser från många andra).