Tack till alla som hjälpte till på..

…Kulturnatten

Ett jättestort tack till allt och alla som var med och bidrog till att
biologins bidrag på Kulturnatten blev så lyckat och trevligt!!! De flesta av oss kanske inte inser vilket jobb det innebär med alla förberedelser inkl rädda ivägblåsande partytält, och att sen hålla igång alla aktiviteter under hela dagen och natten – och därefter städa! Utan att glömma bort någon går dock ett extra stort tack till Jep Agrell, Marie Dacke och alla biologishoware, ”Charles Darwin” och ”Carl von Linné”! Flera av våra studenter gjorde också en fantastisk insats. TACK ALLA!

…Linnédagarna

Biologilärarnas förening anordnar varje år Linnédagarna. Femtio av de mest biologi-intresserade gymnasieeleverna i Sverige utses och bjuds in till dessa dagar. I år stod biologiska institutionen i Lund som värd. Lotta Persmark fick ihop ett jättespännande och kul program som blev väldigt uppskattat. Stort tack till Lotta för detta!! Också stort tack till alla ni på institutionen som ställde upp och berättade och informerade om vår forskning och verksamhet. Är det några studenter vi vill rekrytera till Lund, är det ju absolut dessa. När eleverna återvänder till sina respektive skolor runt om i landet kommer de säkert också att förmedla en mycket positiv bild av biologin i Lund.

Skrivet av Carin Jarl-Sunesson

september 24, 2012