Dagordning GUNs möte 24/9 -21

GUN

Den 24 september klockan 13.15 har grundutbildningsnämnden möte via Zoom. Följande står på dagordningen:

1. Mötet öppnas
  2. Justeringsperson utses
  3. Fastställande av dagordningen
  4. Föregående mötes protokoll
  5. Meddelanden externt – fakulteten
  6. Meddelanden externt – andra utbildningar
  7. Meddelanden internt, om bland annat:
    • Omorganisation GU: Juana Bernal ersätter Violeta Kaleskovska och arbetsuppgifterna modifieras
    • Kursutvärderingar, kursbokslut och Interimsanställningar – snabbare processer
    • Corona/covid-läget, undervisningen under ht 21
    • Lärardagen 18/11, ev inklusive fakultetens alumnundersökning
  8. Aktuella ärenden
    • Resterande GUN-möten ht 2021: 22/10 och 3/12. Skall vi ha mötena på distans eller IRL?
    • Instruktioner för spåransvariga (bifogas), samt möjlighet att ha biträdande spåransvarig
    • Förslag till beslut: Lars Råberg utses till Biträdande spåransvarig för det Medicinska spåret inom masterprogrammet i Molekylärbiologi.
  9. Information från studierådet
  10. Information från studievägledarna
  11. Information från koordinatorerna
    • Kandidatprogram i biologi och molekylärbiologi
    • Masterprogram i biologi, molekylärbiologi och bioinformatik
  12. Kursplaner/Utbildningsplaner: Kursplaner som fastställts: BIOR89 Evolutionär biologi – mönster..,, BIOR90 Evolutionär biologi – metoder.., BIOR91 Zooekologi, BIOR92 Genetisk analys. Utbildningsplaner – inga förändringar.
  13. Inkomna kursanalyser: BIOR82, BIOR52, BIOR25, BIOR83, BIOR85, BIOB10, BIOR21, BIOR39, BIOR59/60, BIOR63, MOBA03, BINP28, BINP29 (bifogas, kommer att sammanfattas)
  14. Övriga frågor
  15. Mötet avslutas